Timeplanbeskrivelse

GRUPPETIMEBESKRIVELSER

Fargekodene i timeplanen – se her – angir ulike nivået på innholdet i gruppetimene.

Her er mer informasjon om våre tilbud.

_22a7146
_22a7567
_22a8081
_hk_3923

Gule timer – timer som passer for alle, lett kondisjons- eller styrketrening

 Mensendieck – Trening med den hensikt å informere, lære og motivere deg til egeninnsats. Øvelsene tilpasses dine behov og toleranse for bevegelse og belastning. Det legges vekt på bevisst viljestyrt muskelarbeid, og veksling mellom spenning og avspenning. SAL

StyrkeSirkel – styrketrening på våre Curcuit-apparater i studio. Fin start for deg som aldri har drevet med styrketrening tidligere. Passer alle. STUDIO

Mage/Rygg – styrketrening for kjernemuskulatur ved bruk av egen kroppsvekt. Her utfordres også balanse og koordinasjon ved hjelp av BOSU (halv ball). SAL

  

Rosa timer – tøffere styrketrening for deg som har vært med på gule timer eller trent styrke tidligere

 Stasjonstrening – vi setter opp ulike stasjoner med frivekter, strikker, baller etc. som man jobber seg igjennom, artig og tøff styrketime hvor du også får opp pulsen

TRX – styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt i TRX-slynge, supereffektivt treningsverktøy som inngår i flere av våre styrketreningskonsepter

TRX/Styrkemix – tøff styrketrening ved bruk av TRX-slynge, frivekter etc.

TRX + GRID – samme som TRX, men avslutter timen med bevegelighetstrening ved hjelp av GRID Foam Roller

Kettle – styrketrening ved hjelp av kuler med håndtak som regnes som verdens mest effektive styrketrening. Består av svingbevegelser og kjente styrkeøvelser. Aktiverer støttemuskulatur i hele kroppen. Timen avsluttes med å løse opp i stram muskulatur ved bruk av the GRID Foam Roller.

Kettle Intro – introduksjon til de vanligste øvelsene som kjøres i en Kettle-time. Her får du god innføring i teknikk og tempoet er roligere.

BOSU – trening med «halv ball» som utfordrer kjernemuskulatur og balanse. En herlig dynamisk time som utfordrer både kondisjon og styre. Effektiv trening som passer for alle.

STEP I – en kondisjonstime med enkel koreografi som foregår på step-kasser. Her blir du i godt humør med pulsen på topp.

StepStyrke – en tøff time hvor vi jobber med både kondisjon og styrke etter intervallprinsippet. Enkel og effektiv koreografi på step-kasser og funksjonelle styrkeøvelser.

StyrkeBall – en tøff styrketime som utfordrer deg både kondisjons- og styrkemessig. Morsomt og utfordrende.

Mørkeblå timer – tøff kondisjonstrening, for deg som er godt i gang med treningen

Spinn – kondisjonstrening på sykkel, passer for deg som har vært med på gule timer og/eller syklet før

Spinn Intervall PULS – tøff kondisjonstrening på sykkel etter intervallprinsippet, får fart på hjertepumpa. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner. Nyttig og motiverende.

Spinn 75 PULS – tøff kondisjonstrening hvor målet er å jobbe på relativt høy intensitet over tid. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner. Timen varer i 75 minutter.

Lyseblå timer – bassengtimer, passer for ALLE, intensiteten styrer du i vannet

Basseng – timen inneholder både kondisjon og styrke med hovedvekt på stasjonstrening

Basseng kondis/styrke – lett blanding av kondisjon og styrke, mye instruktørstyrt

BassengSurprise – her kan alt skje, en herlig start på helgen J

Basseng åpen – en bassengtime for alle på badet, innholdet vil variere

Lysrosa timer – timer med fokus på bevegelighet og indre ro, timene foregår både på land og i vann

Yoga Intro kurs– Dette er kurs for deg som aldri, eller i liten grad, har praktisert yoga tidligere. Det vil ikke bli anledning til å hoppe på dette «kurset» underveis i perioden. Dette for å få en jevn progresjon mot neste steg. Vi tar utgangspunkt i Ashtanga Yoga og går nøye igjennom Solhilsen A og B og de fundamentale Asanas. En dynamisk yogaform med fokus på pust og bevegelighet, indre ro og balanse. Du blir varm, og gevinsten etter hvert er økt bevegelighet og styrke i mage, rygg, armer og bein. For mer informasjon og påmelding ta kontakt med resepsjonen på treningssenteret, friskhetssenteret@ostfoldbadet.no eller per telefon 982 22 122.

PowerYoga – en time for deg som har praktisert noe yoga tidligere og som ønsker en noe mer utfordrende yoga-økt. Vi blander inn styrkemomenter som utfordrer balanse, bevegelighet og styrkie.

Orange timer – timer hvor opplegget ikke er fast, men kan variere i innhold. Legges opp til å passe for alle.

HappySunday – Dette er en time hvor innholdet vil variere fra uke til uke. Det kan være en time vi allerede kjører på planen ellers i uken, eller vi finner på noe helt annet. Følg med på nettet!

Utetime – timen holdes ute uansett vær, gjerne i parken bak badet, og består av både styrke- og kondisjonsøvelser.