Timeplanbeskrivelser

GRUPPETIMEBESKRIVELSER

Fargekodene i timeplanen – se her – angir ulike nivået på innholdet i gruppetimene.

Her er mer informasjon om våre tilbud.

Gule timer er timer hvor styrketrening står i fokus

 

TRX 30 – styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt i TRX-slynge, en time for deg som er ny med TRX eller bare ønsker en litt kortere økt. Supereffektivt treningsverktøy som utfordrer hele kroppen etter eget nivå – STUDIO

 

Sirkeltrening– styrketrening med enkle øvelser for hele kroppen, hvor du også får opp pulsen. Vi setter opp ulike stasjoner som vi jobber oss igjennom. Fin start for deg som aldri har drevet med styrketrening tidligere. Passer alle – STUDIO

 

Mage/Rygg – styrketrening for kjernemuskulatur ved bruk av egen kroppsvekt. Her utfordres også balanse og koordinasjon ved hjelp av BOSU (halv ball) – SAL

 

Basseng styrke – time med fokus på styrkende øvelser og utfordring av musklene – OPPLÆRINGSBASSENGET

 

Styrke Overkropp- en kort og intens styrketrening av overkroppen (mage, rygg, armer) – STUDIO

 

Kettlebells – styrketrening ved hjelp av kuler med håndtak som regnes som verdens mest effektive styrketrening. Består av svingbevegelser og kjente styrkeøvelser. Aktiverer støttemuskulatur i hele kroppen. SAL

 

MiniBands 30 – en styrketime hvor vi bruker MiniBands (korte strikker) som motstand. Effektiv og morsom trening – SAL

 

TRX – styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt i TRX-slynge, supereffektivt treningsverktøy som inngår i flere av våre styrketreningskonsepter – STUDIO

 

TRX HIIT 30 – En høyintensiv styrkeøkt i TRX-slyngene – STUDIO

 

KOMMER UKE 36

 

BootCamp 25/25 – En høyintensiv styrkeøkt hvor halve timen består av StyrkeBall og halve timen av Kettlebells. Go hard or og home!!!

 

  

 

 

Grønne timer er timer som inneholder både kondisjons- og styrketrening

 

30/30 – kombinasjon av styrke og kondisjon. Vi setter opp ulike stasjoner med frivekter, strikker, baller, kondisjonsapparater etc. som man jobber seg igjennom, artig og tøff time hvor du får opp pulsen med et smil om munnen J – STUDIO

 

Basseng åpen – en bassengtime for alle på badet, innholdet vil variere – IDRETTSBASSENGET

 

GladTrim – en time med litt enkle trinn og kombinasjoner til artig musikk, avsluttende styrkedel for hele kroppen. Denne timen er fin for deg som ønsker gruppetrening med noe lavere intensitet. – SAL

 

Basseng 30/30– en todelt bassengtime med 30min fokus på kondisjon styrke, og deretter 30min rolige øvelser med fokus på nakke/skuldre, rygg/hofter og balanse/kroppsbevissthet – OPPLÆRINGSBASSENGET

 

Basseng kondis/styrke (k/s) – lett blanding av kondisjon og styrke, mye instruktørstyrt – OPPLÆRINGSBASSENGET

 

 

Blå timer er timer hvor kondisjontrening står i fokus

 

UpHill Walking – effektiv og skånsom kondisjonstrening. Vi bruker tredemøllene og går i motbakke. Løypeprofilen vil variere fra uke til uke – STUDIO

 

Spinning – kondisjonstrening med fengende musikk, passer for alle, da du selv bestemmer motstand på tråkket ditt

 

Spinn Intervall PULS – tøff kondisjonstrening etter intervallprinsippet, får fart på hjertepumpa. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner. Nyttig og motiverende.

 

Spinn Intervall PULS – tøff kondisjonstrening etter intervallprinsippet, får fart på hjertepumpa. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner. Nyttig og motiverende.

 

Spinn 30 – en kortere time på sykkel for deg som er ny, eller ønsker en litt kortere time

 

Basseng TABATA 30 – en morsom intervallpreget bassengtime med masse energi J

 

Basseng kondis – en kondisjonsbasert bassengtime med energisk musikk, mye instruktørstyrt

 

Aerobic – time med litt trinn og kombinasjoner etter drivende musikk.  Vi bygger opp en serie av øvelser og lar oss rive med. Liker du litt rytme, og kanskje litt dans, er dette timen for deg. Kom og ha det gøy J – SAL

 

Intervall 30 – høyintensitetstime på tredemølle (evt. andre kondisjonsapparater) – STUDIO

 

 

Lysegrå timer – timer med fokus på bevegelighet og indre ro. Vi utforsker bevegelsesprinsipper og bevegelseskvalitet.

 

Yin Yoga – En rolig og meditativ time. Posisjonene er sittende/liggende og varer i 3-5 minutter. Du utvikler bevisst oppmerksomhetsbruk og spenningsregulering. Det tilrettelegges for en mental ro som hjelper oss å slippe spenninger på veien – SAL

 

Vinyasa Yoga – Fokuset ligger på flyt, i bevegelse og opplevelse, fra øyeblikk til øyeblikk. Vi trener opp samspillet mellom styrke og bevegelighet, samt hvordan den ene posisjonen leder oss til den neste. Det er en reise gjennom dynamiske bevegelsessekvenser, utforskning av balanse, og utvikling av mobilitet – SAL

 

Våre yogatimer er en kombinasjoner av flere varianter og alle yogatimene er åpne for alle nivåer. Kom og gjør det du kan J Følg med på nett for å se hvilke gren vi fokuserer mest på den enkelte timen

 

Yogastiler er minst like varierte som ulike ballidretter. Test ut flere for å finne ut hvilken du vil starte med.

 

Movement – for deg som har ønske om å bli litt smidigere eller mer akrobatisk. Vi bedrer kroppsbeherskelsen gjennom turninspirerte bevegelsesmønstre, samt utvikler våre egne gjennom bevegelsesoppgaver. Det er en fordel å kunne sitte på huk (eller tilnærmet dette), samt kunne legge vekt på hendene/armene sine. Om ikke annet står på planen, så foregår timen i mattesirkelen i studio.

 

 

 

 

Lilla timer

 

Lilla farge brukes på timer hvor innholdet vil variere. Følg med på nettet for å se hva som skjer J

 

Fargen brukes også på ulike spesialtimer og arrangement