Timeplanbeskrivelser

GRUPPETIMEBESKRIVELSER

Fargekodene i timeplanen – se her – angir ulike nivået på innholdet i gruppetimene.

Her er mer informasjon om våre tilbud.

_22a7146
_22a7567
_22a8081
_hk_3923

Gule timer – timer som passer for alle, lett kondisjons- eller styrketrening

 

TRX Basis/30 – styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt i TRX-slynge, en time for deg som er ny med TRX eller bare ønsker en litt kortere økt. Supereffektivt treningsverktøy som utfordrer hele kroppen etter eget nivå

Sirkeltrening– kombinert styrke- og utholdenhetstrening med enkle øvelser. Vi setter opp ulike stasjoner som vi jobber oss igjennom. Fin start for deg som aldri har drevet med styrketrening tidligere. Passer alle. STUDIO

Mage/Rygg – styrketrening for kjernemuskulatur ved bruk av egen kroppsvekt. Her utfordres også balanse og koordinasjon ved hjelp av BOSU (halv ball). SAL

GRID – Vi jobber med å øke bevegeligheten og masserer bindevevet, samtidig som kroppen blir sterk og smidig. Vi bruker “the GRID Foam Roller” som hjelpemiddel. STUDIO

 

 

  

Rosa timer – tøffere styrketrening for deg som har vært med på gule timer eller trent styrke tidligere

 

Stasjonstrening – vi setter opp ulike stasjoner med frivekter, strikker, baller etc. som man jobber seg igjennom, artig og tøff styrketime hvor du også får opp pulsen. STUDIO

TRX – styrketrening ved bruk av egen kroppsvekt i TRX-slynge, supereffektivt treningsverktøy som inngår i flere av våre styrketreningskonsepter. STUDIO

Kettlebells  – styrketrening ved hjelp av kuler med håndtak som regnes som verdens mest effektive styrketrening. Består av svingbevegelser og kjente styrkeøvelser. Aktiverer støttemuskulatur i hele kroppen. SAL

Styrke Overkropp- en kort og intens styrketrening av overkroppen (mage, rygg, armer) STUDIO

BOSU HIIT – en gøyal intervalltime hvor vi bruker BOSU (halvball) som hjelpemiddel. Utfordrer deg både kondisjons- og styrkemessig drevet av fengende musikk. SAL

Lørdagstimen (stasjon 30/30) – 30 min. styrke + 30 min. intervalltrening på kondisjonsapparater. STUDIO

 

Mørkeblå timer – tøff kondisjonstrening, for deg som er godt i gang med treningen

 

Spinn 45/Spinning – kondisjonstrening med fengende musikk, passer for alle, da du selv bestemmer motstand på tråkket ditt

Spinn Intervall PULS – tøff kondisjonstrening etter intervallprinsippet, får fart på hjertepumpa. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner. Nyttig og motiverende.

Spinn 45 PULS – tøff kondisjonstrening hvor målet er å jobbe på relativt høy intensitet over lengre perioder. Vi bruker Polar Flow pulssystem og kjører monitor på veggen for effektiv bruk av pulssoner.

 

Lyseblå timer – bassengtimer, passer for ALLE, intensiteten styrer du i vannet

 

Basseng – timen inneholder både kondisjon og styrke med hovedvekt på stasjonstrening

Basseng kondis/styrke (k/s) – lett blanding av kondisjon og styrke, mye instruktørstyrt

Basseng styrke – time med fokus på styrkende øvelser og utfordring av musklene.

Basseng åpen – en bassengtime for alle på badet, innholdet vil variere (IDRETTSBASSENG)

Basseng 30/30– en todelt bassengtime med 30min fokus på kondisjon, og deretter 30min rolige øvelser med fokus på nakke/skuldre, rygg/hofter og balanse/kroppsbevissthet

Alle bassengtimer foregår i opplæringsbassenget (varmtvannsbasseng) bortsett fra åpen basseng, som kjøres i idrettsbassenget.

 

Lysrosa timer – timer med fokus på bevegelighet og indre ro, timene foregår både på land og i vann

 

Yoga Intro – Dette er en time for deg som aldri, eller i liten grad, har praktisert yoga tidligere. En variert og helhetlig time basert på de vanligste yogaposisjonene. Noe er fra Ashtanga, deriblant Solhilsen, og andre deler av timen er både mykere og roligere. Hovedfokus blir å jobbe bevegelighet spesielt rundt hofte/sete, bryst og skulder, enkle styrkende posisjoner for kroppen, samt avspenning. Timen foregår i rolig tempo slik at du har mulighet til å roe ned og oppleve mestring.

Yin Yoga – En rolig og meditativ time. Posisjonene er sittende/liggende og varer i 3-5 minutter. Du utvikler bevisst oppmerksomhetsbruk og spenningsregulering. Det tilrettelegges for en mental ro som hjelper oss å slippe spenninger på veien.

Vinyasa Yoga – Fokuset ligger på flyt, ibevegelse og opplevelse, fra øyeblikk til øyeblikk. Vi trener opp samspillet mellom styrke og bevegelighet, samt hvordan den ene posisjonen leder oss til den neste. Det er en reise gjennom dynamiske bevegelsessekvenser, utforskning av balanse, og utvikling av mobilitet.

 

Alle yogatimene er åpne for alle nivåer og kjøres i SAL. Kom og gjør det du kan.

Yogastiler er minst like varierte som ulike ballidretter. Test ut flere for å finne ut hvilken du vil starte med.

 

Oransje timer

Instruktørens time – rullerende time, følg med på nettet hver uke.

 

Grønne timer – timer tilpasset ulike grupper

GladTrim 50+ – spesialtilpasset kondisjons- og styrketrening tilpasset det voksne publikum 50+. Denne timen er også fin for deg som ønsker gruppetrening med noe lavere intensitet. SAL

 

Lilla timer – fengende kondisjonstimer med trinnkombinasjoner, gjerne ispedd noen enkle styrkemomenter

 Aerobic – time med litt trinn og kombinasjoner etter drivende musikk. Vi bygger opp en serie av øvelser og lar oss rive med. Liker du litt rytme, og kanskje litt dans, er dette timen for deg. Kom og ha det gøy. SAL